پینه دستان

پینه دستان


رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی با بیان اینکه ما با بحران نرخ بیکاری جوانان در کشور مواجه هستیم؛ گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی عمل صالح یک کارآفرین به شمار می‌رود .

به گزارش روابط عمومی اداره كل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی  دكتر محمدرضا سپهری در هشتمین جشنواره کارآفرینان برتر اين استان اظهار داشت: با توجه به شرايط اقتصادي كشور و نرخ بيكاري بيش از 26 درصد، ایجاد فرصت‌های شغلی و شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌ها و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی  در تولید ثروت در فضای کنونی کشور نوعی عمل صالح شمرده مي شود .

وی افزود: اقتصاد مقاومتی، مقاوم‌سازی اقتصاد ملی در مقابل تحریم‌های داخلی و خارجی با رویکرد راهبردی، درون‌زا و برون‌گراست .

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی اکنون در اغلب کشورها در حال اجرایی شدن است گفت: کشور ما نیز با توجه به تحریم‌های موجود باید در راستای اقتصاد مقاومتی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اقدام کند .

سپهری با بیان اینکه در سال 2013 بحث اقتصاد مقاومتی در جهان مطرح شد گفت: متخصصین 50 خطر را اعم از مخاطرات قابل پیشگیری، مخاطرات راهبردی و مخاطرات بیرونی، که دنیا را تهدید می‌کند؛ عنوان کردند كه طبق نظریه آنها راه مقابله با مخاطرات بیرونی اقتصادهای تاب‌آور و  راه مقابله با مخاطرات قابل پیشگیری مدیریت ریسک مي باشد.
ایشان با اشاره به ظرفیت‌های خوب خراسان رضوي در زمينه هاي مختلف خدمات، کشاورزی و صنعت ادامه داد: در کشورهای پیشرفته بیش از 60 درصد اشتغال‌زایی در بخش خدمات است اما سرانه ایجاد اشتغال در بخش خدمات در كشور ما بسیار کمتر از بخش‌های کشاورزی و صنعت است  و شهر مشهد با پتانسیل ورود میلیون‌ها زائر و مسافر به آن می‌تواند در اين زمينه نقش مهمی داشته باشد .

وی در ادامه به ایجاد پارک کارآفرینی برای کودکان در فضای پارک‌ها و محیط‌های شاد تفریحی به عنوان یک پیشنهاد اشاره کرد و افزود: کودکان در این پارک‌ها می‌توانند با کار گروهی و ابزار کار آشنا شوند و فرهنگ کار در آنان نهادینه شود .

رئيس موسسه كار و تامين اجتماعي با بیان اینکه بیش از 40 درصد بودجه کشور وابسته به نفت است و کارآفرینی می‌تواند این اتکا به نفت را کاهش دهد گفت: ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان و حرکت در این سمت مؤثر است .

سپهری تصریح کرد: در زمینه حرکت به سوی اقتصاد دانش‌بنیان می‌توانیم با جهت ‌دادن اقدام واقفان، خیرین و کارآفرینان به سوی اقتصاد دانش‌بنیان در راستای اشتغال‌زایی گام‌هایی برداریم .همچنين تعیین جایزه در برخی رشته‌های علمی و مقالات علمی در زمینه کارآفرینی از طریق وقف یکی از راه‌های ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان است .
به اعتقاد سپهري در تحقق اقتصاد مقاومتی، همه تشکل‌های کارگری، کارآفرینان و تعاون‌گران نقش مؤثری دارند تا مشکلات مطرح و حلقه‌های مفقوده پیدا شده و در راستای بهبود فضای کسب و کار اقدامات صورت گیرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: دو شنبه 16 / 1 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com