پینه دستان

پینه دستان


«حق الزحمه ثبت نام حضوری کارجو در موسسات کاریابی داخلی مبلغ ۴ هزار تومان، حق الزحمه مشاوره شغلی مبلغ ۶ هزار تومان و حق الزحمه کاریابی برای استخدام برای مدت یک سال و بیشتر برابر پنجاه درصد حداقل دستمزد اعلام شده توسط شورای عالی است».

حق الزحمه ثبت نام، مشاوره و به کارگماری کارجویان درسال ۱۳۹۳ برای موسسات کاریابی اعلام شد
مدیر کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان قزوین از اعلام حق الزحمه ثبت نام، مشاوره وبه کارگماری کارجویان درموسسات کاریابی خبرداد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت کار، آقای «بابایی» ی دراین باره گفت: هدف از این مهم ایجاد وحدت رویه بین موسسات کاریابی غیردولتی داخلی و خارجی جهت وصول حق الزحمه بکارگماری از کارجویان خواهد بود که این دستور العمل در کلیه موسسات کاریابی غیردولتی داخلی و خارجی کاربرد دارد.
وی تصریح کرد: بر این اساس حق الزحمه ثبت نام حضوری کارجو در موسسات کاریابی داخلی مبلغ ۴ هزار تومان و در صورت تمایل کارجو به انجام مشاوره شغلی با وی حق الزحمه مشاوره شغلی مبلغ ۶ هزار تومان تعیین می‌گردد که در صورت انصراف کارجو از فرآیند بکارگماری وجه پرداختی بابت ثبت نام و مشاوره شغلی بهٔ مسترد نمی‌شود وانجام فرآیند مشاوره شغلی توسط کار‌شناس مرد برای آقایان و کار‌شناس زن ویژه خانم‌ها انجام می‌شود.
وی درخصوص حق الزحمه کاریابی بابت بکارگماری جوینده کار در داخل کشور برای قراردادهای یکساله و بیشتر افزود: حق الزحمه بکارگماری کاریابی برابر پنجاه درصد حداقل دستمزد اعلام شده توسط شورای عالی کاردر سال ۱۳۹۳ است که با توجه به این مهم در صورتیکه دستمزد ثابت بکارگمارده بیشتر از حداقل دستمزد اعلام شده توسط شورای عالی کار باشد ۲۰ درصد تفاوت حقوق کارجو با حداقل دستمزد اعلام شده در سال ۱۳۹۳ به حق الزحمه اضافه خواهد شد، همچنین برای قراردادهای کمتر از یکسال حق الزحمه بر اساس مفاد بندهای الف یا ب به نسبت ماههای کارکرد محاسبه خواهد شد.
این مسئول تصریح کرد: کاریابی‌ها حق دریافت حق الزحمه بکارگماری برای مدت اشتغال کمتر از یکماه را ندارند ولازم است قبل از معرفی کارجو به فرصت شغلی در این خصوص به وی اطلاع رسانی نمایند که در صورت تمدید قرارداد کار (بکارگمارده با کارفرما) تا سقف یکسال کاریابی می‌تواند نسبت به اخذ حق الزحمه خود از بکارگمارده اقدام نماید.
بابایی ادامه داد وافزود: کاریابی می‌تواند به منظور وصول حق الزحمه خود در زمان معرفی به کار از جوینده کار تضمین و تأمین لازم را درقالب سفته اخذ نمایندکه میزان تضمین اخذ شده از کارجو توسط موسسه کاریابی داخلی نباید بیشتر از حداقل حقوق اعلام شده از سوی شورای عالی کار باشدو کاریابی نمی‌تواند مدارک هویتی جویندگان کار اعم از شناسنامه، کارت ملی، ‌گذرنامه، ‌گواهینامه و... را به عنوان تضمین اخذ نماید.
وی درپایان از کلیه کارجویان خواست تا درصورت مشاهده هرگونه موارد مغایر قانون مطالب خود را از طریق شماره تلفن ۰۲۸۱۳۳۳۰۱۷۷ داخلی ۲۴۴ اداره نظارت برکاریابیهای غیردولتی استان و یا اداره تعاون کارورفاه اجتماعی درشهرستان‌ها جهت رسیدگی اطلاع دهند.

پایان پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: دو شنبه 23 / 1 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com