پینه دستان

پینه دستان


کلاسه پرونده: 90/1278


موضوع: ابطال بند یک بخشنامه شماره 5 سازمان تأمین اجتماعی


تاریخ ارجاع: 22 خرداد 1392


مهلت اعتراض: از 06 بهمن 1392 به مدت 20 روز


تاریخ تنظیم گزارش: 28 آبان 1392


شماره دادنامه : 58 تاریخ صدور : 6/11/92
مـرجـع رسیـدگـی : هیأت تخصصی بیمه ، کاروکارگری و بازنشستگی
شاکـی : غلامرضا عرفانی اخروی
طـرف شکـایـت : سازمان تأمین اجتماعی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

گردشکار :

* خلاصه دادخواست شاکی با ذکر دلیل مغایرت مصوبه با قانون یا شرع :
آقای غلامرضا عرفانی اخروی به شرح دادخواست تقدیمی خواستار ابطال بند یک بخشنامه شماره 5 قانون نوسازی صنایع (حوزه فنی و درآمد) مصوبه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بتاریخ 25/2/86 گردید و متعاقب اخطار رفع نقص دفتر هیأت عمومی اعلام داشته بخشنامه یاد شده با ماده 116 قانون برنامه چهارم توسعه و مادتین 9 و 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور و آیین نامه اجرائی آن و اصلاحیه قانون و آیین نامه اجرایی دولت مغایرت دارد و خارج از حدود اختیارات سازمان می باشد . بدین توضیح که سازمان با تصویب بند یک بخشنامه کارگران شاغل در بخشهای غیر از صنعت از جمله کارگران تولید خدمات (پیمانکاری) و تولید را از حق بازنشستگی باستناد ماده 10 محروم کرده است و تقاضای ابطال آن را نموده است .

* خلاصه مدافعات مشتکی عنه :
مدیر کل دفتر امور حقوقی و دعاوی سازمان در مقام دفاع اظهار داشت : ماده 116 قانون برنامه چهارم توسعه ... در جهت حمایت از حقوق پدید آورندگان آثار فرهنگی و هنری و امنیت شغلی اصحاب فرهنگ و هنر ... می باشد در حالیکه بخشنامه موصوف در خصوص کارفرمایان واحدهای صنعتی و تولیدی است که با احراز شرایط موضوع ماده 10 یکنفر از کارکنان با سابقه را بازنشسته نمایند و شاکی قبلاً در دیوان طرح شکایت نموده که بلحاظ عدم احراز شرایط شکایت ایشان مردود اعلام گردید بعلاوه اینکه در اصلاحیه مورد نظر شاکی فقط جمله : تولیدی اضافه شده است که کارگاههای تولیدی نیز مشمول ماده 10 قرار گرفته اند : در نتیجه بخشنامه معترض عنه منطبق با ماده 10 و اصلاح ماده 113 قانون برنامه سوم می باشد تقاضای رد شکایت را دارد .

امضاء تهیه کننده گزارش :
رحیمی گرجی

موضوع پرونده مطروحه در جلسه مورخ 28 / 8 / 92 هیئت تخصصی بیمه ، کار و کارگری و بازنشستگی مطرح گردید و اعضاء هیأت پس از بررسی به شرح ذیل مبادرت به صدور رأی نموده اند .

* رأی هیأت تخصصی بیمه ، کار و کارگری و بازنشستگی :
با عنایت به محتوای پرونده و به موجب مفاد ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور کارفرماهای واحدهای صنعتی می توانند کارگران خود را که دارای بیش از 25 سال سابقه اشتغال و پرداخت حق بیمه دارند با پرداخت 50 درصد حق بیمه و استخدام یک نفر نیروی کار جدید بازنشسته نمایند و در ماده یک آیین نامه اجرائی نیز به همین امر تأیید دارد و بند یک بخشنامه شماره 50 فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی که فرآیند بازنشستگی بر اساس مواد 9 و 10 برنامه سوم توسعه اجتماعی را تعیین نموده است . مغایرتی با ماده 116 قانون برنامه سوم توسعه ندارد بنابراین بخشنامه معترض عنه خلاف قانون و خارج از حدود و اختیار سازمان تأمین اجتماعی
تشخیص نگردیده است . رأی صادره ظرف مدت 20 روز از تاریخ صدور از سوی ریاست ارزشمند دیوان یا ده نفر از قضات محترم دیوان عدالت اداری قابل اعتراض است .

باقری زیاری
رئیس هیأت تخصصی بیمه ، کاروکارگری و بازنشستگی
دیوان عدالت اداری
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 / 1 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com