پینه دستان

پینه دستان


رتبه هشتم استان در پایین بودن نرخ بیکاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ رضوی گفت: نرخ بیکاری استان در سال‌92 در مقایسه با سال گذشته خود 8/0درصد کاهش داشته و درمجموع خراسان‌ رضوی به لحاظ پایین بودن نرخ بیکاری در بین استان‌های کشور، در سال‌92 مقام هشتم را به خود اختصاص داده است.
به گزارش شهرآرا، محمود احمدی در نشست خبری تشریح برنامه هفته کار و کارگر با بیان اینکه نرخ بیکاری استان 5/2‌درصد از نرخ بیکاری کشور پایین‌تر است، اظهار داشت: بر اساس آمار سال‌92، نرخ بیکاری استان در پایان سال گذشته 9/7‌درصد و نرخ بیکاری کشور 4/10‌درصد بوده است.
وی با بیان اینکه آمار جمعیت بیکار استان در حال حاضر 190هزار و 615نفر است، تصریح کرد: در استان تعداد افرادی که شرایط کار دارند، 2میلیون و 38/2هزار نفر هستند که از این تعداد، 2میلیون و 192‌هزار نفر مشغول کارند.
احمدی با بیان اینکه براساس سرشماری سال‌90، کمترین نرخ بیکاری در استان متعلق به شهرستان خلیل‌آباد و بیشترین نرخ بیکاری مربوط به شهرستان سرخس است، ادامه داد: فاصله نرخ بیکاری در سال 85، 7/18‌درصد بوده که این رقم در سال‌90 به 3/13‌درصد رسیده است و باید تا پایان برنامه پنجم به 7درصد برسد.
وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در سطح استان 2درصد از میزان کشوری خود بیشتر است، خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان 6/39درصد است و خراسان رضوی به لحاظ بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی، در رتبه هفتم کشور قرار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ رضوی یکی از چالش‌های استان را درصد بالای بیکاران تحصیل‌کرده عنوان کرد و افزود: دلیل مهم بیکار بودن فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، تطبیق نداشتن فرصت‌های شغلی با رشته‌های آموزشی و مهارت نداشتن فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و براساس اطلاعات ثبت‌شده در کاریابی‌های غیر‌دولتی استان، از بین 52‌هزار و 730نفر افراد جویای کار تعداد 13‌هزار و 325نفر دارای مدرک کارشناسی و بالاتر بوده‌اند که در سال گذشته 3‌هزار و 766 نفر به‌کار گمارده شده‌اند.
وی با بیان اینکه در سال جاری برای دستگاه‌های دولتی سهمیه‌ای تعیین نشده است، ادامه داد: دستگاه‌ها بر اساس سند توسعه استان و مصوبات شورای عالی اشتغال، موظف به جذب نیرو بوده و در این زمینه ملزم هستند، اما سقفی برای جذب تعیین نشده است.
احمدی با بیان اینکه بیشترین متقاضی کار در استان مربوط به بخش خدمات بوده است، تصریح کرد: در سال گذشته بیشترین ثبت‌نام‌کنندگان کاریابی‌ها در سطح استان به تعداد 24‌هزار و 102نفر مربوط به بخش خدمات بود که در این بخش برای 19‌هزار و 194نفر فرصت شغلی ایجاد شده است و 14‌هزار و 931نفر نیز به کار گمارده شده‌اند، همچنین بخش صنعت با 17‌هزار و 965ثبت‌نام‌کننده و 7‌‌هزار و 207نفر به‌کارگمارده‌شده و بخش کشاورزی با 663نفر ثبت‌نامی و 499نفر به‌کار گمارده‌شده در رده‌های بعدی قرار دارند.
وی با بیان اینکه در راستای بهبود روابط کار و حمایت از کارگر، افزایش دستمزدها در سال‌93 که متناسب با تورم صورت گرفته، نسبتا انتظارات جامعه کارگری را برآورده است، تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات در راستای حمایت از کارگر بازرسی‌هایی بود که در طول سال گذشته انجام شد، به طوری که 27‌هزار و 804نمونه بازرسی در سال‌92 به ثبت رسیده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ رضوی با اشاره به اینکه در استان 810‌هزار نفر بیمه‌پرداز تامین اجتماعی داریم، عنوان کرد: مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سطح استان 11‌هزار و 724نفر و در مشهد 8‌هزار 270 نفر هستند.
همچنین مسئول بسیج کارگری خراسان‌ رضوی از برگزاری جشنواره تجلیل از شهدای کارگر یادواره شهید عبدالحسین برونسی هم‌زمان با گرامیداشت هفته کار و کارگر در این استان خبر داد.
مهدی یزدانی با بیان اینکه بیش از 300برنامه مشخص در طول این هفته تدارک دیده شده است، یادآوری کرد: دیدار جمعی از نمایندگان کارگران با رهبر فرزانه انقلاب، حضور در مراسم عبادی‌سیاسی نمازجمعه مشهد و شهرستان‌ها با لباس کارگری، دیدار جمعی از مسئولان و رئیسان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با امام‌جمعه مشهد، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران به‌ویژه خانواده سردار شهید شوشتری، بازدید از المان شهدای کارگر، برپایی جشنواره تجلیل از شهدای کارگر یادواره شهید عبدالحسین برونسی و غبارروبی مزار شهدا در شهرستان‌های استان، از نمونه این برنامه‌هاست.
جشنواره تجلیل از شهدای کارگر یادواره شهید عبدالحسین برونسی، نهم اردیبهشت سال جاری در هفته کار و کارگر برگزار می‌شود.
علیرضا ظهیری


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: دو شنبه 6 / 2 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com