پینه دستان

پینه دستان


وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ‌ تجمیع بیمه‌ها مشکلات اجرایی، مالی و اجتماعی فراوانی دارد و ساختار‌ها را نمی‌توان به یک باره تغییر داد و پس از گذشت چند سال ازتدوین برنامه پنجم توسعه این امر مستلزم برنامه‌ای است که بتوان براساس آن منابع را یکسان کرد و تجمیع افقی گامی است بنیادین که آغاز خواهد شد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ‌ تجمیع بیمه‌ها مشکلات اجرایی، مالی و اجتماعی فراوانی دارد و ساختار‌ها را نمی‌توان به یک باره تغییر داد و پس از گذشت چند سال ازتدوین برنامه پنجم توسعه این امر مستلزم برنامه‌ای است که بتوان براساس آن منابع را یکسان کرد و تجمیع افقی گامی است بنیادین که آغاز خواهد شد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومیوزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی ربیعی که امروز به مناسبت دومین روزهفته کارگر با عنوان کارگر، سلامت، ‌رفاه وتامین اجتماعی در همایش هفته سلامت - با شعاریک عمر سلامت با خود مراقبتی - درمحل سالن همایش‌های رازی و با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ‌ برگزار شد ادامه داد: ‌ پیشگیری محورشدن و خودمراقبتی علاوه بر اینکه مقوله فرهنگی است مساله‌ای اقتصادی نیز هست. به این معنا که پیشگیری محور شدن نیازمند سرمایه گذاری است.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی درهمایش هفته سلامت اعلام کرد: ‌ کاستن از بیماری‌های قلبی، ترویج رژیم‌های غذایی سالم‌تر، ایجاد زیرساخت‌های توسعه ورزش، ‌کاستن از آلودگی هوا و بسیاری اقدامات دیگردرحوزه پیشگیری و تغییر سبک زندگی نیازمند تغییر درالگوی تخصیص منابع است.
وی گفت: ‌ به عنوان مثال تحت پوشش قراردادن آزمایش‌های ژنتیک علیرغم هزینه‌های بالایی که دارد بسیارارزان‌تر ازعلاج معلولان درجامعه است.
ربیعی با تاکید بر این اینکه ارتقای خود مراقبتی نیازمند مداخله نظام بیمه‌ای نیز هست گفت: ‌سازمان‌های بیمه گردرایران باید به طور جدی اقدامات پیشگیرانه را نیز مورد حمایت بیمه‌ای قراردهند.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه هنوز رسانه‌ها به طور جدی درزمینه خودمراقبتی کارنکرده‌اند ارتقاء فعالیت رسانه‌ها را عامل افزایش فعالیت‌های پیشگیرانه درکشور دانست.
وی خاطرنشان کرد: ‌به نظرمن مجموعه اقدامات آموزش و پرورش، ‌ رسانه‌ها، جهت گیری‌های سازمان‌های بیمه گر، جهت گیری‌های ساختاردرمان وجهت گیری فعالان اقتصادی می‌تواند یک عمر سلامتی را برای ایرانی‌ها به ارمغان بیاورد.
ربیعی با اشاره به دومین روز هفته کارگرکه به عنوان روز کارگر، ‌سلامت رفاه و تامین اجتماعی نام گذاری شده است گفت: ‌بیمه شدن بیش از ۳۵ میلیون نفردرسازمان تامین اجتماعی نشان دهنده اهمیت این سازمان درنظام سلامت است.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: درتلاش هستیم که در سال ۹۳ نقش مشارکت کارگران و کارفرمایان را درنظارت برسازمان‌های بیمه گر افزایش دهیم.
وی بابیان اینکه دولت امانتدار موقت سازمان‌هایی مانند تامین اجتماعی است یاد آورشد: ایمنی فکری، امنیت شغلی وامنیت برای زندگی آینده کارگران درگروی عملکرد خوب ما درتامین اجتماعی است.
ربیعی اضافه کرد: ‌ ما برنامه نظارت و حضور شرکای اجتماعی دردرمراکزتصمیم گیری و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی را افزایش خواهیم دادوگفت‌و‌گوی سه جانبه پیرامون مسائل بیمه‌های اجتماعی درسرلوحه کارما قراردارد.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود دراین همایش به دانش آموختگی خود دررشته جامعه‌شناسی اشاره و تصریح کرد: ‌سلامت و بهداشت در دنیای توسعه‌یافته، موضوع و دانشی بین‌رشته‌ای شده وعلوم انسانی و اجتماعی هم به طرق مختلف در این علم دخیل شده‌اند.
وی ادامه داد: ‌اقتصاد سلامت، جامعه‌شناسی سلامت، و اقتصاد سیاسی سلامت در کنار بسیاری رشته‌های دیگر به تکمیل دانش در این حوزه کمک کرده‌اند.
وزیرتعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یکی از دشواری‌های مدیریت خدمات بهداشت و سلامت در ایران، انحصار واقعی مدیریت حوزه بهداشت و سلامت توسط پزشکان است. همین امر سبب شده ابعاد اجتماعی و حتی سیاسی این مقوله از نظر‌ها دور بماند.
ربیعی گفت: ‌ ادبیات سبک زندگی در حوزه علوم اجتماعی بسیار گسترده است و اولین بار این واژه را جامعه‌شناسان به‌کار بردند. محققان زیادی نیز در دنیا در حوزه «سبک زندگی بهداشتی» (Health lifestyle) فعالیت می‌کنند.
وی افزود: ‌ قطع بودن رابطه میان علوم اجتماعی و پزشکی در ایران، ماع از شکل‌گیری حوزه‌های می‌ان‌رشته‌ای نظیر «تحلیل سبک زندگی بهداشتی» شده است.
وزیرتعاون‌، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ‌ تنها کارکرد برقراری ارتباط میان علوم اجتماعی و پزشکی در حوزه سبک زندگی، این نیست که اطلاعاتی درباره سبک زندگی مردم جمع‌آوری کند بلکه علوم اجتماعی و بالاخص جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی قادرند ریشه‌ها و علت‌های شکل‌گیری سبک زندگی‌های خاص را در بین مردم شناسایی کنند.
ربیعی ادامه داد: ‌ اساساً تغییر سبک زندگی و پیشگیری‌محور شدن آن، مقوله‌ای ساختاری و اجتماعی است. نباید تصور کرد این کار صرفاً در قالب تحلیل پزشکی قابل انجام است.
وی پیشنهاد داد: اگر می‌خواهیم خودمراقبتی به عنوان نوعی سبک زندگی، گسترش یابد، تولید دانش بین‌رشته‌ای می‌تواند گامی به سوی ارتقای سلامت پیشگیری‌محور باشد.
ربیعی، آمادگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای مشارکت در تولید این دانش اعلام کرد و گفت: ‌ می‌توانیم با عقد تفاهم‌نامه‌ای، دانش حوزه علوم اجتماعی کشور را به سمت پیوند خوردن با عرصه بهداشت و سلامت هدایت کنیم و سطح شناخت و سیاست‌گذاری در حوزه سبک زندگی‌ پیشگیرانه را ارتقاء بخشیم.

پایان پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: سه شنبه 7 / 2 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com