پینه دستان

پینه دستان


آسان‌ترین راه برای مقابله با افزایش قیمت‌ها و رکود اقتصادی در کارخانجات تعدیل نیرو‌ها و کاهش پرداختی به کارگران است. قرارداد سفید راهی است تا دست کارفرمایان در تعدیل نیرو و پرداخت ناقص حقوق و مزایا باز باشد.

رئیس کانون شوراهای کار استان البرز عملکرد وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را درخصوص ساماندهی قراردادهای سفید ضعیف توصیف کرد و گفت: وزارتخانه تاکنون در این باره اقدامی نکرده است، انفعال مسئولین ممکن است این شائبه را تقویت کند که وزارتخانه شعار می‌دهد و در عمل کاری به نفع کارگران انجام نمی‌دهد.

«علی اصلانی» با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا، معضل قراردادهای سفیدامضا را از مهم‌ترین مشکلات امروز کارگران دانست و تصریح کرد: آسان‌ترین راه برای مقابله با افزایش قیمت‌ها و رکود اقتصادی در کارخانجات تعدیل نیرو‌ها و کاهش پرداختی به کارگران است، قرارداد سفید راهی است تا دست کارفرمایان در تعدیل نیرو و پرداخت ناقص حقوق و مزایا باز باشد.

وی درخصوص سخنان ربیعی، ‌وزیر کار که در آغاز هفته کارگر از  ارجاع پرونده‌های قرارداد سفید به کار‌شناسان دادگستری خبر داده بود، گفت: ارجاع این پرونده‌ها به کار‌شناسان دادگستری قانونی نیست. دو مرجع هیات تشخیص و هیات حل اختلاف در وزارت کار وظیفه دارند به پرونده‌ها رسیدگی کنند و هیچ نهاد دیگری حق ورود به این پرونده‌ها را ندارد.

این مقام کارگری بهترین راه برای مقابله با قراردادهای سفید را اجرای درست قانون دانست و یادآور شد: اگر قانون درست اجرا می‌شد و نظارت کاملی بر کارگاه‌ها و کارخانجات اعمال می‌شد دیگر هیچ قرارداد کتبی به صورت سفید بسته نمی‌شد و یا درصورت اتعقاد چنین قراردادی، کارگران از حمایت بیشتری برای احقاق حقوقشان برخوردار بودند.

وی همچنین به قانون تشکیل شورای کار برای کارگاههای بالای ۳۵ نفر اشاره کرد و گفت: طبق قانون در کارگاههای بالای ۳۵ نفر باید شورای کار تشکیل شود اما درحال حاضر حتی در برخی کارگاههای بالای ۵۰۰ نفر نماینده کارگری تعین می‌شود و کارفرما از تشکیل شورا جلوگیری می‌کند. علت این امر نیز نظارت ناقص و کنترل نشدن کارگاه‌ها و کارفرمایان است.

پایان پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: چهار شنبه 15 / 2 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com