پینه دستان

پینه دستان


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه خراسان، حميدرضا بهرامي، صبح امروز 14 ارديبهشت ماه در ششمين همايش «ايمني و بهداشت حرفه‌اي» كه در تالار ابن‌سينا مشهد برگزار شد، در خصوص وضعیت کارگرانی كه در كارگاه‌های استان مشغول به كار هستند، عنوان كرد: در حال حاضر جمعیت 46 درصد كارگاه‌های استان زير 20 نفر و جمعیت 54 درصد بالاي 20 نفر است كه حدود 77 درصد اين افراد به مركز بهداشت دسترسي دارند اما 23 درصد آنان هنوز از امكانات بهداشتي برخوردار نيستند.

وی با اشاره به اینکه 81 درصد كارگران استان داراي كميته بهداشت و 19 درصد فاقد آن هستند، خاطرنشان کرد: براي 64  درصد این افراد معاينات بهداشتي انجام شده است اما 36 درصد این معاینات را انجام نداده‌اند.

بهرامی اضافه کرد: روزانه 5500 نفر در جهان بر اثر سوانح و حوادث محل کار جان خود را از دست می‌دهند.

رییس مرکز بهداشت خراسان رضوی با بیان اینکه 70 درصد نيروي كار در كشورهاي در حال توسعه مشغول به کاراند، اظهار کرد: دوسوم این افراد در وضعیت حداقل بهداشت و ايمني در کارگاه‌ها کار می‌کنند.

رییس مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه 50 تا 80 درصد کارگران در كشورهاي در حال توسعه در مشاغل زيان‌بار فعالیت مي‌كنند، افزود: 20 تا 50 درصد كارگران در كشورهاي توسعه‌يافته دسترسي به خدمات بهداشت حرفه‌اي دارند.

بهرامي در خصوص اقداماتی در راستای مديريت مواد شيميايي در محیط کار تصريح كرد: این اقدامات شامل وجود قوانين مناسب و كارآمد در خصوص مديريت بهينه مواد شيميايي، وجود مكانيزم كارآمد جهت اجراي مقررات سيستم بازرسي و ايمني و بهداشت حرفه‌اي كشور، ارزيابي و ريسك اقدامات مديريتي و مشاركت بين مديران و كارگران در خصوص پياده‌سازي اقدامات ايمني و بهداشت حرفه‌اي در كاربرد مواد شيميايي در محيط‌هاي كاري است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: چهار شنبه 15 / 2 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com