پینه دستان

پینه دستان


دیوار مرگ بر سر چهار کارگر در روز کارگر فرو ریخت .
ریزش آوار دیوار یک محل گودبرداری شده در شهرک صنعتی طرق، مرگ دو کارگر را رقم زد.
مدیر حوزه3 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در این باره به شهرآرا گفت: وقوع یک مورد حادثه ریزش آوار در ساعت 11:18 روز پنجشنبه 11‌اردیبهشت به سامانه 125 آتش‌نشانی مشهد گزارش شد و در پی آن تیم امداد و نجات ایستگاه‌های 39 ، 2 و 9 ازسوی ستاد فرماندهی به محل حادثه واقع در شهرک صنعتی طرق اعزام شدند.
ابوالفضل تیموری با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل، مشاهده شد که دو کارگر جوان هنگام کار در یک مکان گودبرداری شده ناگهان دچار حادثه شده و بخش‌هایی از دیوار محل گودبرداری شده بر سر آنان ریخته و در زیر خروارها خاک مدفون شدند.
تیموری با اشاره به اینکه آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات مخصوص اقدام به آواربرداری و خارج کردن جسد دو کارگر از زیر آوار کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند، گفت: تکنسین‌های اورژانس پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ این دو کارگر را تایید کردند.
مدیر حوزه3 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد درباره علت وقوع این حادثه اظهار کرد: رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام کار و گودبرداری علت این حادثه بوده است.
به گفته تیموری، آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل، جسد این کارگران را برای انجام اقدامات قانونی و ادامه تحقیقات به عوامل انتظامی مستقر در محل
تحویل دادند.
ریزش آوار باز هم قربانی گرفت
یک کارگر 20‌ساله تبعه افغانستان نیز به دلیل ریزش آوار در مشهد جان باخت.
مهدی رضایی، مدیر حوزه یک سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد به شهرآرا گفت: این حادثه ساعت 10:40پنجشنبه 11اردیبهشت به‌دلیل عملیات گودبرداری به عمق سه متر در یک پروژه ساختمانی در بولوار دانشجو به وقوع پیوست.
وی با بیان اینکه پس از اعلام حادثه به سامانه125 گروه امداد و نجات ایستگاه‌های 5 و 35 به محل اعزام شدند، خاطرنشان کرد: گودبرداری غیراصولی و نبود نظارت کافی به اصول صحیح خاک‌برداری، منجر به وقوع این حادثه شد.
متاسفانه ریزش آوار در همین روز یک کشته در تهران به جا گذاشت.
رعایت‌نکردن اصول ایمنی و حادثه ریزش آوار در محل ساختمان درحال تخریب، موجب مرگ کارگر 55‌ساله‌ای شد.
ستاد فرماندهی آتش‌نشانی در ساعت11:20 دقیقه با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های 11، 89 و همچنین گروه امداد و نجات‌4 را به محل حادثه در خیابان پاسداران، خیابان دلیلی، کوچه یاسمن اعزام کرد.
یک کارگر 55‌ساله درحال تخریب ساختمانی یک طبقه بود که به‌دلیل رعایت‌نکردن اصول ایمنی، ناگهان قسمتی از دیوار و سقف خرپشته این ساختمان فروریخت و او را در زیر خروارها سنگ و آجر گرفتار کرد. بی‌احتیاطی و رعایت‌نکردن اصول ایمنی در هنگام تخریب، علت بروز این حادثه ذکر شد که آتش‌نشانان بی‌درنگ پس از ایمن‌سازی محل با رعایت نکات ایمنی اقدام به آواربرداری کرده و پیکر این کارگر را از زیر آوار خارج کردند که با معاینه اولیه عوامل اورژانس، مرگ کارگر تایید شد.
جسد این کارگر برای اقدامات قانونی و ادامه تحقیقات، تحویل نیروی انتظامی مستقر در محل شد تا به پزشکی قانونی انتقال یابد.
انسیه شهرکی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: چهار شنبه 15 / 2 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com