پینه دستان

پینه دستان


رئيس جمهور در روز جهاني کارگر با حضور در جمع کارگران برخي دستورات و پيگيري هاي جديدي را براي بهبود معيشت و زندگي کارگران مطرح کرد. پيگيري موضوع مسکن کارگران، تاکيد بر وجود ميليون ها جوان آماده به کار، پيگيري امنيت شغلي کارگران، بهبود وضعيت بيمه و ايجاد پوشش جديد بيمه براي کارگران فصلي و ساختماني از مهمترين موضوعاتي بود که حسن روحاني پيگيري آنها از سوي وزارت کار را مورد تاکيد قرار داد.

 

پيشرفت کشورهاي نوظهور به دليل کار و تلاش وتوليد است

به گزارش تسنيم،حجت الاسلام حسن روحاني رئيس جمهور در اجتماع بزرگ کارگران به مناسبت روز جهاني کارگر، گفت: کارگران عزيز ما ستون فقرات توليد کشور هستند و ما اگر امروز از توليد داخلي حرف مي زنيم و از توليد داخلي خود حمايت مي کنيم، همه و همه در سايه کار و کوشش کارگران عزيز و پرتلاش اين سرزمين است.وي تصريح کرد: اگر امروز مي بينيم کشورهاي نوظهوري در آسيا و آمريکاي لاتين در مسير پيشرفت قرار گرفته اند به خاطر استفاده از معادن زيرزميني اين کشورها نيست. اگر امروز پيشرفت در کشورهاي نوظهور را مي بينيم در سايه کار، تلاش، فعاليت و توليد است. ما بايد الگوي توسعه آينده کشورمان را بر مبناي اشتغال جوانان عزيزمان طراحي کنيم.

 

اولين قدم در اشتغال،امنيت شغلي است

رئيس جمهور اظهار داشت: امروز ميليون ها جوان تحصيل  کرده ما آماده اشتغال هستند. دولت تدبير و اميد در سايه حمايت شما اين بار را بر دوش دارد و مصمم است سال 1393 را سال رونق توليد و شکستن رکود اقتصادي اعلام کند.روحاني با بيان اينکه اولين جلسه در سال 1393 جلسه شوراي عالي اشتغال بود که در نهم فروردين امسال برگزار شد که اين شورا کار خود را آغاز کرده است، افزود: بنده در اينجا به وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي اعلام مي کنم که اولين قدم در اشتغال، امنيت شغلي کارگران عزيز ماست.

 

خواسته هاي رئيس جمهور از وزيرکار براي بهبود وضعيت کارگران

رئيس جمهور، خطاب به وزيرکار گفت: در سال جاري اقدامات لازم براي مسکن کارگران بايد آغاز شود و دولت در کنار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي اقدامات و کمک هاي لازم براي طرح مسکن کارگران را آغاز خواهد کرد.روحاني به پوشش دفترچه بيمه کارگران اشاره کرد و گفت: بنده در زمينه پوشش دفترچه بيمه شنيده ام که برخي از کارگران ساختماني از اين امتياز محروم هستند. آقاي ربيعي،(وزيرکار) بايد براي حل مشکل کارگران ساختماني و کارگران فصلي اقدام جدي را انجام دهد. وي تأکيد کرد: من در اينجا به جناب آقاي ربيعي خطاب مي کنم که بيمارستان هاي تأمين اجتماعي بايد در مسير بهبود عملکرد قرار گيرد. ما يک بيمارستان ميلاد نمي خواهيم، مي خواهيم بيمارستان هاي ميلاد در استان ها و شهرهاي مختلف خدمات خود را به کارگران و ملت عزيز ارائه دهند.

 

ورود گردشگران خارجي نسبت به مدت مشابه سال قبل دوبرابر شده است

رئيس جمهور خاطرنشان کرد: امسال طبق آمار از اول ارديبهشت ماه ورود گردشگران خارجي به ايران نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر افزايش پيدا کرده است. از اين رو زمينه گردشگري داخلي و گردشگري خارجي بايد فراهم شود تا در سايه فعال شدن بخش گردشگري بخشي از بيکاري هاي جامعه مرتفع شود.رئيس جمهور با بيان "بايد منابع ارزي را مديريت کنيم" اظهار داشت: در گذشته ما براي کشورهاي ديگر اشتغال درست مي کرديم و بايد با منابع ارزي و مواد اوليه قطعات و تکنولوژي را وارد کشور کنيم.

 

امسال،200هزارهکتارزمين را تحت آبياري مدرن قرار مي دهيم

رئيس جمهور تأکيد کرد: ما بايد مزارع خود را آباد کنيم. به همين جهت در سال 93 به حول و قوه الهي در زمينه مسئله کشاورزي ما 200 هزار هکتار زمين را تحت آبياري مدرن قرار مي دهيم. اگر بخواهم اين آمار روشن شود بايد بگويم در طول 22 سال گذشته يک ميليون و 200 هزار هکتار زمين کشاورزي تحت برنامه آبياري قرار گرفته بود، اما در سال 1393 و به حول و قوه الهي 200 هزار هکتار زمين کشاورزي تحت برنامه آبياري مدرن قرار خواهد گرفت و از اين رو صدها هزار نفر به صورت مستقيم و يا غيرمستقيم مشغول کار و فعاليت خواهند شد.

 

ربيعي: نظارت کارگران در وزارت کار و تأمين اجتماعي را افزايش خواهم داد

دراين ميان،علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي نيز پيش از سخنراني رئيس جمهور، گفت: کارگران به دولت اميد بسته اند. به همين جهت کارگران امروز آماده پذيرش کار بيشتر هستند، ضمن اينکه به شعار دولت تدبير و اميد هم دل بسته اند.وي تأکيد کرد: بنا دارم نظارت کارگران در وزارت کار و تأمين اجتماعي را افزايش دهم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: چهار شنبه 15 / 2 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com