پینه دستان

پینه دستان


ق درمان سازمان تأمین اجتماعی از محل پرداخت حق بیمه کارگران تأمین می‌شود و به عنوان حق الناس متعلق به کارگران است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حق درمان سازمان تأمین اجتماعی از محل پرداخت حق بیمه کارگران تأمین می‌شود و به عنوان حق الناس متعلق به کارگران است، گفت: ما نیز به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی همانند کارگران مخالف جدا شدن بخش درمان از تأمین اجتماعی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، «احمد امیرآبادی فراهانی» در دیدار با جمعی از نمایندگان تشکل‌های کارگری استان قم از مباحث مطرح شده در صحن علنی مجلس و برخی از مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر جداسازی بخش درمان از سازمان تأمین اجتماعی انتقاد کرد.

وی در ادامه بر تلاش همه جانبه خود و سایر نمایندگان مجلس از جمله آقایان محجوب و قاضی‌پور در حمایت از کارگران تاکید کرد.

واگذاری درمان تامین اجتماعی مخالف اصل ۴۴ قانون اساسی است

در ادامه، «اکبر شوکت» عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر مخالفت کارگران با جداسازی درمان از تأمین اجتماعی، گفت: واگذاری بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت بر خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است.

وی افزود: با مطرح شدن این طرح از سوی وزارت بهداشت، این سؤال مطرح می‌شود که چگونه وزارت بهداشت می‌تواند هم مجری بخش درمان و هم ناظر بر عملکرد خود باشد؟ قطعا چنین چیزی نتیجه‌ای جز فساد در بخش درمان کشور و همچنین وزارت بهداشت نخواهد داشت.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری کشور در پایان یادآور شد: به دلیل فاصله زیادی که بین تعرفه‌های بخش دولتی و خصوصی در بحث درمان وجود دارد، درمان کارگران با مشکل مواجه می شود زیرا بیمه تأمین اجتماعی ۷۰ درصد از هزینه درمان کارگران را بر اساس تعرفه دولتی پرداخت می کند. بر همین اساس اگر کارگران به بخش خصوصی، مطب‌ها، بیمارستان‌های خصوصی و... مراجعه کنند، به دلیل فاصله زیاد این تعرفه‌ها با تعرفه‌های دولتی پول بیشتری را از جیب خود می‌پردازند، بنابراین بهترین روش، نزدیک کردن تعرفه‌های بخش دولتی و خصوصی است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: پنج شنبه 1 / 3 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com