پینه دستان

پینه دستان


شهرک صنعتی های این استان تنها به اندازه 10 درصد از پتانسیل خود فعالیت و بازدهی دارند و همین مساله باعث شده امنیت شغلی کارگران این واحدهای صنعتی با خطر جدی مواجه شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان از کاهش فعالیت شهرک های صنعتی این استان تا 10 درصد خبر داد.

«شاکر ابراهیمی» در این باره به ایلنا گفت: استان کردستان با بیکاری گسترده روبروست. شهرک صنعتی های این استان تنها به اندازه 10 درصد از پتانسیل خود فعالیت و بازدهی دارند و همین مساله باعث شده امنیت شغلی کارگران این واحدهای صنعتی با خطر جدی مواجه شود.

وی ادامه داد: در سطح استان کردستان فقط 4 کارگاه بیش از 100 نفر کارگر دارند. دیگر کارگاهها با کمتر از 20 کارگر مشغول به کارند.

این فعال کارگری با اشاره به انفعال شوراهای اسلامی کار در استان کردستان افزود: تعداد و فعالیت شوراهای اسلامی کار به حداقل رسیده است. در حال حاضر تنها 16 شورای کار در کردستان فعالیت دارند در حالی که این تعداد باید به 50 تا 60 برسد.

ابراهیمی افزود: انفعال شوراهای کار در کردستان تا حدی طبیعی است چرا که با وجود قراردادهای موقت و دستمزد زیر حداقل، نباید از کارگران انتظار داشت انگیزه و تمایلی برای فعالیت در شورای کار داشته باشند. علاوه بر این اکثر کارگاههای استان کوچک هستند و به دلیل پائین بودن تعداد کارگران از لحاظ قانونی نمی توانند شورای کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه کارگران استان کردستان از محروم ترین کارگران کشور هستند، تصریح کرد: کارگران این استان کم توقع اند. بیشترین توقع کارگران کردستان، حداقل دستمزد مصوب دولت است. در این شرایط رسیدگی به وضعیت کارگران کردستان هزینه چندانی نخواهد داست اما مشخص نیست چرا به به وضعیت اشتغال استان کردستان هیچ کمکی از طرف نهادهای دولتی نمی شود.

به گفته ابراهیمی اکثر کارگاههایی که در دوران سازندگی و اصلاحات در استان کردستان راه اندازی شده رد چند سال اخیر تعطیل شده است و معدود کارگاههای مشغول به کار نیز در شرف تعطیلی هستنn


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: جمعه 4 / 4 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com