پینه دستان

پینه دستان


مباحث ایمنی و مطالبات معوق کارگران مشکلات عمده کارگران مناطق ویژه است/ وِیژه بودن منطقه و قوانین حاکم بر آن شوراها را از حضور در منطقه باز نگهداشته است

رئیس کانون شوراهای‌ اسلامی کار منطقه عسلویه اعلام کرد: «ویژه بودن منطقه» دست این تشکل صنفی کارگری و سایر نهادهای صنفی قانونی را جهت ورود به مشکلات کارگری مناطق ویژه اقتصادی بسته و عملکرد کانون را منفعل کرده است.

«اسماعیل دشمن‌زیاری» درباره وضعیت کارگران در مناطق ویژه به ایلنا گفت: قوانین ویژه حاکم بر منطقه از یک سو و تعیین دستمزدهای بسیار ناچیز و تأخیرهای طولانی در پرداخت دستمزدها از سوی دیگر شرایط روحی بدی را برای کارگران عسلویه فراهم آورده است.

رئیس کانون شوراهای‌ اسلامی کار منطقه عسلویه در پاسخ به این پرسش که شرایط اقتصادی تا چه اندازه می‌تواند موجب بروز چنین شرایطی برای کارگران منطقه باشد، افزود: چنین مسئله‌ای منتفی است؛ زیرا پیمانکاران می‌توانند کار را کمتری از کارگران بخواهند نه دستمزد ناچیز آنان را با تأخیرهای بسیار طولانی بپردازند.

وی تأکید کرد: صورت مسئله را نباید پاک کرد. کارگران بومی و غیربومی حاضر در منطقه در شرایط دشوار کار می‌کنند و دور از انصاف است که هم «حقوق ناچیز بدهند» و همین حداقل را هم «پرداخت نکنند».

دشمن‌زیاری با تأکید این مطلب که استان بوشهر بزرگ‌ترین تشکلات کارگری استان را داراست، گفت: این تشکلات در عمل «نتوانسته پی‌گیر مطالبات کارگران منطقه» باشد.

این فعال کارگری با اشاره به این که «مباحث ایمنی و مطالبات معوق کارگران» رئوس پی‌گیری‌های شورا است، اظهار داشت: وجود گازهای سمی معلق در هوا، شرایط سخت آب و هوائی و کاری از یک‌سو و پرداخت حداقل حقوق به کارگران آنان را در وضعیت اسفناکی قرار داده است و به دور از شأن انسانی است.

وی در خصوص واکنش شورا به عنوان نماینده کارگران در منطقه به شرایط موجود کارگران در منطقه تشریح کرد: مهرماه سال گذشته جلسه‌ای با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و نمایندگان شورای شهر برگزار شد که به پی‌گیری مشکلات و مطالبات معوق کارگران بپردازد.

دشمن‌زیاری افزود: در صورتجلسه نهائی این جلسه پیشنهاد انتخاب «رابط وزیر کار» در سازمان منطقه‌ای را ارائه کردیم که این رابط بتواند به‌دلیل ویژه بودن منطقه (مشاور کارگری) کارگران در منطقه حاضر بوده و به مشکلات نیز رسیدگی کند.

رئیس‌ کانون شوراهای اسلامی کار عسلویه بیان کرد: صورتجلسه‌ از سوی این تشکل صنفی به استانداری و اداره کار منطقه عسلویه، خانه کارگر ارسال شد ولی رونوشت آن به دلیل تغییر و تحولات وزیر برای وی ارسال نشد. این مسئله در دست پیگیری است تا بتوانیم به‌عنوان نمایندگان کارگری در داخل منطقه حضور پررنگ تری داشته باشیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: جمعه 4 / 4 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com