پینه دستان

پینه دستان


ارگران خود یکدیگر را شاد می‌کنند و نیازی به تصمیم گیری دستگاه‌های اجرایی برای شادسازی آنان نیست. وقتی حق و حقوق کارگران اعم از دستمزد، مزایا، حق اضافه کاری و... به طور کامل پرداخت شود، محیط‌های کارگری هم شاد می‌شوند.

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است اجرای دقیق قانون کار در محیط های کار، تصویب مزد عادلانه در شورای تعیین دستمزد، اجرای عدالت در هیات های تشخیص و حل اختلاف و رعایت ایمنی و بهداشت کار از عواملی هستند که به شادسازی محیط‌های کارگری منجر می شوند.

«مهدی نجف‌پور» با اشاره به اظهارات اخیر وزیر کار که شاد ساختن محیط‌های کارگری را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های وزارتخانه متبوعش عنوان کرده بود، به ایلنا گفت: کارگران خود یکدیگر را شاد می‌کنند و نیازی به تصمیم گیری دستگاه‌های اجرایی از موضع بالا برای شادسازی آنان نیست. وقتی حق و حقوق کارگران اعم از دستمزد، مزایا، حق اضافه کاری و... به طور کامل پرداخت شود، محیط‌های کارگری هم شاد می‌شوند.

وی با طرح این پرسش که وزیر کار با کدام ابزار می‌خواهد محیط‌های کارگری شاد کند، ادامه داد: پرداخت به موقع حقوق و دستمزد کارگران، رعایت دقیق قانون کار در محیط‌های کار و پویایی و رونق اقتصاد کشورمان و به تبع واحدهای تولیدی به ارتقای روحیه کارگران در محیط کار منجر خواهد شد.

این فعال کارگری افزود: رعایت دقیق قانون کار در محیط‌های کار بدان معناست که اگر مشکلی برای کارگری پیش آمد و او به هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار مراجعه کرد شرایطی به وجود نیاید که حقوقش پایمال شود.

به گفته نجف پور، محیط کار محیط تفریح نیست که به دنبال شاد کردن آن باشیم بلکه آنچه در محیط کار از اهمیت بالایی برخوردار است در ابتدا بهره وری و در درجه دوم، رعایت حق و حقوق نیروی کار است.

وی با اشاره به بی اخلاقی‌هایی که علیه کارگران زن در کارگاه‌های کوچک صورت می‌پذیرد، گفت: جلوگیری از بروز این بی اخلاقی‌ها یکی دیگر از راهکارهایی است که موجب شادسازی محیط‌های کارگری می‌شود.

این فعال کارگری کاهش استرس کارگران نسبت به آینده شغلی‌شان یا همان افزایش ضریب امنیت شغلی آنان را عامل دیگری دانست که به شاد سازی محیط‌های کارگری منجر خواهد شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در پایان اظهار کرد: اگر وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی به وظایفی که برایشان تعریف شده است به درستی عمل کنند، محیط‌های کارگری به خودی خود شاد می‌شوند.

گفتنی است «علی ربیعی»، وزیر کار پیش تر گفته بود: شاد ساختن محیط‌های کارگری از جمله مهمترین برنامه‌های وزارت کار است. حداقل‌ دستمزد،‌ ارگونومی (دانش به کار بردن اطلاعات علمی موجود دربارۀ انسان) محیط‌های کاری و استانداردهای کار باید مورد بررسی قرار بگیرد و در جهت افزایش نشاط در محیط‌های کاری برنامه‌ریزی شود.

این مقام دولتی تاکید کرده بود: ما در میان کشورها در مراتب بالایی از شادی قرار نداریم و ابزار های مناسب برای شادی کردن نیز در جامعه وجود ندارد.

پایان پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 / 4 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com