پینه دستان

پینه دستان


بار اصلی مخالفت با لغو کسر حق بیمه از بن کارگری بر دوش نمایندگان کارگری شورای عالی کار است که باید به شکل شفاف با این موضوع برخورد کنند. در این صورت، نمایندگان دولت و نمایندگان کارفرمایان متوجه می‌شوند اگر بیش از این به سفره کارگران آسیب بزنند، کارگران به آنان معترض خواهند شد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی از نمایندگان کارگری شورای عالی کار خواست با درخواست کارفرمایان و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر لغو کسر حق بیمه از بن کارگری مخالفت کنند.

«فتح الـله بیات» با اشاره به اظهارات «تقی نوربخش»، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی که هفته گذشته گفته بود سازمان متبوعش به شورای عالی کار پیشنهاد داده است بن کارگری را «غیرنقدی» و «غیر مستمر» کنند تا مشمول کسر حق بیمه نشود، به ایلنا گفت: کسر حق بیمه از بن کارگری به افزایش مستمری دوران بازنشستگی کارگران منجر می‌شود. شاید کارفرمایان در شرایط فعلی به دلیل آنکه مبلغ بیشتری بابت حق بیمه پرداخت می‌کنند، زیان ببینند اما تداوم این رویه در آینده به سود کارگران خواهد بود.

وی با اشاره به نامه منتسب به یکی از تشکل‌های کارفرمایی که در آن از وزیر کار خواسته شده است کسر حق بیمه از بن کارگری را لغو کند، ادامه داد: مسئولان وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی باید به شکلی عمل کنند که از درآمد کارگران و بازنشستگان کاسته نشود و اگر سفره کارگران پررنگ نمی‌شود، حداقل کمرنگ نشود.

این فعال کارگری تصریح کرد: اگر بن کارگری به شکل کالا پرداخت شود، ممکن است نارضایتی کارفرمایان پایان یابد اما اتخاذ چنین تصمیمی به دردسرهای توزیع کالا از جمله کیفیت پایین کالا‌های توزیعی، سوء‌استفاده‌های احتمالی و... نمی‌ارزد.

بیات در پایان با اشاره به شائبه دستور وزیر کار به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر لغو کسر حق بیمه از بن کارگری، گفت: البته آقای ربیعی دیدگاه خودش را دارد. وی نماینده دولت است نه نماینده کارگران. بار اصلی مخالفت با لغو کسر حق بیمه از بن کارگری بر دوش نمایندگان کارگری شورای عالی کار است که باید به شکل شفاف با این موضوع برخورد کنند. در این صورت، نمایندگان دولت و نمایندگان کارفرمایان متوجه می‌شوند اگر بیش از این به سفره کارگران آسیب بزنند، کارگران به آنان معترض خواهند شد.

پایان پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: سه شنبه 22 / 4 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com