پینه دستان

پینه دستان


محمدرضا بقاییان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی کار گفت: یکی از مباحث اصلی در جلسه شورای عالی کار تغییر ساختار برخی کارخانه ها بود.برخی از کارخانه‌هایی که دارای مشکل هستند درخواست تغییر ساختار به دبیرخانه شورای عالی کار داده بودند که شورا این موضوع را مورد بررسی قرار داد و در خصوص تغییر ساختار آنها تعیین تکلیف کرد.

 وی بیان کرد: برخی کارخانه ها محصولاتی را تولید می کردند که در حال حاضر قابلیت آن وجود ندارد و مجبورند تغییر ساختار دهند، یعنی تغییر ساختار راهکاری برای حل مشکل واحدهای نیمه تعطیل است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

بقاییان با اشاره به اینکه یکی دیگر از مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی کار پیرامون تعیین تکلیف طرح 7300 روز مشاغل سخت و زیان آور گفت:  به موجب این طرح اگر کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور 7300 روز سابقه کار مفید و پرداخت بیمه داشته باشد می تواند بازنشسته شود.

 عضو شورای کار با بیان اینکه خوشبختانه در کمیسیون اجتماعی دولت با استفساریه موافقت شده است گفت: در راستای طرح قبلی طبق بند «ط» این طرح اگر کارگری در یک سال از کل دوران کارش، بیش از 10 روز غیبت داشته باشد نمی‌تواند زودتر از 25 سال بازنشسته شود، اما مطابق این استفساریه که در کمیسیون اجتماعی دولت موافقت شده است از این پس اگر کارگری در طی دوران کاری خود 180 روز غیبت داشته باشد نمی‌تواند بازنشسته شود،میزان غیبت وی باید کمتر از 180 روز باشد. 

بقاییان بیان کرد:در حال حاضر این طرح در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده است و منتظر تائید در هیات وزیران است.که این موضوع در شورای عالی کار نیز مورد  تایید قرار گرفت.

 وی افزود: کارگرانی که در این واحدها مشغول کار هستند پس از اینکه در شورای عالی کار تغییر ساختار آنها به تصویب رسید تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند تا کارخانه با ساختار جدید راه اندازی شود. در این مدت نیز از کارفرما تعهدی اخذ می شود که پس از شکل گیری مجدد کارخانه این کارگران به کارخانه بازگردانده شوند.

 عضو شورای کار تاکید کرد: در جلسه شورای عالی کار آن کارفرمایی که تمایل به تغییر ساختار کارخانه خود دارد در حضور اعضای شورا دلایل خود را مطرح می‌کند و در نهایت موضوع مورد بررسی قرار می گیرد.

 انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: سه شنبه 22 / 4 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com