پینه دستان

پینه دستان


نسول ایران در هرات در غرب افغانستان اعلام کرده است که در جریان شش ماه گذشته، برای بیش از ده هزار کارگر افغانستانی ویزه کار صادر کرده است/ تمامی کارگرانی که روادید کار دریافت کرده به ایران اعزام شده اند/ درحال حاضر، هیچگونه چالشی برای صدور ویزه کار برای شهروندان افغانسان که متقاضی کار در ایران هستند، وجود ندارد.

کنسول ایران در هرات در غرب افغانستان اعلام کرده است که در شش ماه گذشته، برای بیش از ده هزار کارگر افغانستانی روادید کار صادر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل خبرگزاری «بخدی» افغانستان، «محمود افخمی رشیدی»، سرکنسول ایران در هرات می گوید، تمامی کارگرانی که روادید کار دریافت کرده به ایران اعزام شده اند.

به گفته این مقام مسئول ایرانی، درحال حاضر، هیچگونه چالشی برای صدور ویزای کار برای شهروندان افغانسان که متقاضی کار در ایران هستند، وجود ندارد.

این موضوع را کنسول ایران در ضیافتی که به مناسبت ماه رمضان در کنسولگری ایران در هرات برگزار کرده بود با شماری از فرهنگیان و خبرنگاران مطرح کرد.

او در این ضیافت اعلام کرد که کشورش حاضر است در عرصه های مختلف با دولت و مردم افغانستان همکاری کند.

پیشتر، وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان از توافق با دولت ایران برای صدور روادید کار برای متقاضیان کار در ایران خبر داده بود.

این وزارت دولت افغانستان، گفته بود که دولت ایران می خواهد برای نخستین بار به حدود نود هزار کارگر افغان در این کشور روادید کار بدهد.

به نوشته این خبرگزاری، پس از نشر این خبر، هیاتی از ایران به افغانستان آمد و توافق شد که کنسولگری ایران در هرات برای متقاضیان ویزه کار صادر کند.

خبرگزاری بخدی در ادامه می‌نویسد: گزارشها حاکیست که هنوزهم حدود دو میلیون پناهجوی افغان در ایران زندگی می کنند که از این میان، تنها نهصد هزار نفر آن اسناد قانونی اقامت و اجازه نامه کار در این کشور دارند.

به گفته کنسول ایران، در کشور متبوعش درحال حاضر، هیچگونه چالش برای صدور  روادید کار برای شهروندانی افغان که متقاضی کار در ایران هستند، وجود ندارد.

این در حالی است که ایران گفته است با مهاجران که به شکل غیرقانونی وارد این کشور شده برخورد می کند و آنها حق اجازه کار را ندارند.

پایان پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 24 / 4 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com