پینه دستان

پینه دستان


دبیرکل خانه تعاونگران ایران از فعال بودن 56 درصد تعاونی های کشور خبر داد و گفت: تا پایان شهریور سال گذشته نزدیک به 200 شرکت تعاونی در کل کشور به ثبت رسیده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی حسین شهریور بیشترین مشکلات حوزه تعاون را مربوط به مدیریت تعاونی ها دانست و افزود: عوامل مختلفی بر عملکرد تعاونی ها موثر است که از جمله آنها می توان به نیروی کار، مشتریان، رقیبان و برخی عوامل درونی و بیرونی اشاره کرد.

 

وی از فعال بودن 56 درصد تعاونی های کشور خبر داد و گفت: تا پایان شهریور سال 92، 191 هزار و 77 شرکت تعاونی در سراسر کشور به ثبت رسیده که از این تعداد، 81 هزار و 715 تعاونی معادل 43 درصد به بهره برداری رسیده، 56 درصد فعال و دارای عملکرد مالی بوده، 38 درصد غیر فعال و فاقد عملکرد مالی و 6 درصد منحل یا ادغام شده اند.

 

دبیر کل خانه تعاونگران ایران به شرایط رکود تورمی کشور طی سالهای 91 تا 92 اشاره و اظهار کرد: در این سالها همزمان شاهد ترکیب اقتصاد تورمی بالا و نرخ رشد اقتصادی پایین بودیم و کشور رشد منفی اقتصاد را تجربه کرد؛ همین امر تاثیر مستقیمی بر بخش تعاون گذاشت اما دولت یازدهم وعده کاهش نرخ منفی رشد اقتصاد تا پایان سال را داده است.

 

شهریور درعین حال با اشاره به گزارش مرکز پژوهشهای مجلس در خصوص افزایش قیمت محصولات اظهار کرد: این گزارش نشان می دهد که قیمت محصولات تا 87 درصد افزایش داشته و قیمت مواد اولیه تحت تاثیر عوامل اقتصادی موثر بر بخش تعاون از جمله تحریم های خارجی و محدودیتهای بانکی بین المللی 112 درصد افزایش داشته است.

 

وی در پایان برگزاری جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی را در ارزیابی عملکرد و وضعیت تعاونی ها نسبت به تعاونی های موفق موثر خواند و گفت: آشنایی تعاونی ها با مدل تعالی سازمانی، تشویق تعاونی ها به ارزیابی خود و شناخت نقاط ضعف و قوت، ایجاد فضای لازم برای تبادل تجربیات موفق تعاونی ها و افزایش توان رقابتی در تعاونی ها از مزایای اجرای مدل تعالی مدیریت تعاونی ها است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: پنج شنبه 16 / 5 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com