پینه دستان

پینه دستان


سرویس کارگری. دبیر کانون شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه حق بن طبق قانون مشمول کسر حق بیمه است،‌ گفت: نمایندگان کارگر شورای عالی کار هیچ صورتجلسه‌ای مبنی بر کسر یا عدم کسر حق بیمه از حق بن را امضا نکرده‌اند.
رحمت‌الله پورموسی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسات تعیین دستمزد سال 93 کارگران اظهار داشت: در این جلسات که در روزهای پایانی سال گذشته برگزار شد برای جلوگیری از آثار تورمی توافق بر این شد که به حداقل دستمزد کارگران 25درصد افزوده شود و مابقی افزایش از طریق کمک هزینه اقلام مصرفی، حق بن و موارد مشابه جبران شود. دبیر کانون شوراهای اسلامی کار کشور افزود: همچنین در حاشیه این جلسات گروه‌های کارگر و کارفرما بر این مسئله اذعان کردند که حق بن مشمول کسر حق بیمه است و این کار باید انجام شود که با بخشنامه ابتدای سال تأمین اجتماعی این مسئله برای اولین بار  اجرایی شد. وی اضافه کرد:‌ تاکنون و در سال‌های گذشته این قانون اجرا نشده بود در حالی که بند 5 ماده 2 و ماده 30 قانون تأمین اجتماعی، هر وجهی به صورت مستمر پرداخت می‌شود چه نقدی و چه غیرنقدی مشمول کسر حق بیمه است و به این موضوع اشاره شده است. پورموسی گفت: ‌اما در جلسه شورای عالی کار تیرماه امسال در مورد این مسئله بحث و اعلام شد که حق بن کارگری جزو مسائل رفاهی و انگیزه‌ای است. وی با بیان اینکه نمایندگان کارگر در شورای عالی کار افرادی پاکدست و دلسوز هستند، گفت: متأسفانه برخی افراد که ادعای نمایندگی کارگر را دارند به دلیل برخی منافع درباره تصمیم اخیر شورا به این نمایندگان هجمه وارد کردند در حالی که این افراد با تمام وجود در جلسات سه‌جانبه از حقوق کارگران دفاع کردند.
این فعال کارگری بیان داشت: اگر بنا به تغییر باشد باید سازمان تأمین اجتماعی اعلام کند چه مزایایی شامل کسر حق بیمه می‌شود و چه مزایایی را شامل نمی‌شود. وی ادامه داد: با توجه به اینکه این حق بن خواروبار به صورت ماهیانه به کارگران پرداخت می‌شود مشمول بند 5 قانون است و مشمول کسر حق بیمه به حساب می‌آید ضمن اینکه این اقدام به منابع سازمان تأمین اجتماعی هم کمک می‌کرد. دبیر کانون شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه اجرای این طرح 13 تا 14هزار تومان به ازای هر کارگر برای کارفرما هزینه در برداشت، گفت: بنابراین نباید با این مسئله این طور برخورد می‌شد ضمن اینکه در آینده و در دوران بازنشستگی کارگران می‌توانستند از مزایای این طرح برخوردار شوند. وی ابراز امیدواری کرد، با توجه به اینکه دبیرکل کانون کارفرمایان بعد از جلسه شورا در اظهارنظری اعلام کرد که مشکلی برای انجام این کار وجود ندارد و همچنین کارگران هم می‌توانند از این تصمیم منتفع شوند امیدواریم وزیر کار این مسئله را به نفع کارگران تمام کند. پورموسی تأکید کرد: نمایندگان کارگر شورای عالی کار هیچ صورتجلسه‌ای مبنی بر کسر یا عدم کسر حق بیمه از بن کارگری را امضا نکرده‌اند و آنچه مصوب شد این بود که حق بن خواروبار جزو مزایای رفاهی و انگیزه‌ای است.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: جمعه 22 / 5 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com